Pinterest menedzsment

Bizonyára felmerült benned a kérdés, hogy mi a fenének kellene a cégednek Pinterest, vagy akár, hogy mi a fene az a Pinterest. Első körben nézzük meg ezt pár mondatban.

pinterest_fejlec

A Pinterest egy közösségi média platform, hasonló mint az Instagram, ami remélhetőleg ismerősebben cseng. A lényeg ugyan az, képeket kell megosztani. Itt azonban az oldal felépítése kicsit más, valamint asztali számítógépen vagy laptopon is teljes értékűen használható, nem úgy mint az Instagram. Jöjjön pár szám adat ami remélhetőleg felkelti az érdeklődésed:

  • Az online felhasználók kb. 68-70%-a van jelen a Pinteresten.
  • Az online kereskedelem közösségi médiában megosztott tartalmai kb. 40%-ban itt történnek.
  • Magyarországon közel 1 millió regisztrált felhasználó van.
  • Hazánkban többnyire a 15-35 év közötti korosztály használja a platformot, nyilván a fiatalabbak sokkal aktívabban.

Pinterest_elérés_70%

Amennyiben a te célcsoportod valamilyen szinten beletartozik a fent említett korosztályba érdemes tovább olvasnod. A Pinterest Magyarországon jelenleg egy kiforratlan platform, amit tökéletesen lehet alkalmazni online kommunikációra. “Haladni kell a korral, – szokták mondani – úgyhogy regisztráltunk a Facebookra egy céges oldalt.” Ezek az emberek akik a közelmúltban mondták ezt, nem haladnak a korral, sőt, súlyosan le vannak maradva. Jelenleg az akinek van Instagram profilja már az is csak az élvonal mögé zárkózott fel.

Persze egy kis- vagy közép- vállalkozás számára megterhelő lehet folyamatosan követni a trendeket, de hidd el megéri. Jelenleg a Pinmterest az egyik olyan platform amire megéri befektetni időt, pénzt, energiát, ugyanis még relatív új, de masszív magyar felhasználótábor áll már mögötte.

Miért szeretik az emberek?

  • Felhő és kép alapú platform.
  • Ingyenes!
  • Sokkal rendezettebbb mint az Instagram, intuitívabb mint a Facebook.

Pinterest_vasarlok

Mi is ez tulajdonképpen? / Mire használják?

Ötletgyűjtemény? Inspirációs adatbázis? A Pinterest felhasználók azért vannak fent, mert ötleteket gyűjtenek, inspirálódnak és ami a legfontosabb, a következő vásárlásaikhoz keresnek támpontot. Itt jön képbe a vásárlási ciklus, ami egymást követő fázisokból áll, majd ezek ismétlődnek.

  1.  Elgondolás (Szükségem van valamire. A példa kedvéért egy ajándékra a barátnőmnek.)
  2.  Érdeklődés (Már tudom, hogy valami virággal kapcsolatos dolgot szeretnék neki venni vagy csinálni.)
  3.  Kiválasztás (Tudom, hogy egy rózsadobozt szeretnék adni ajándékba)
  4.  Vásárlás (A választott termék a Rózsadoboz.hu vörösrózsa doboza lett, ami 9 szál virágot tartalma)

Miért is írtam ezt le? Fordítsuk át a dolgot a vásárló oldalára!

  1.  Kellene valami cuki ajándék a barátnőmnek. Talán amit én készítek. Felmegyek az internetre ajándékötletek után kutatni.
  2.  Mivel a Pinteresten sok jó dolog van fent ezért ott kezdek. Elég macerás lenne a saját ajándék, mert az utolsó pillanatra hagytam a dolgot. Jó lesz a virág is.
  3.  Mivel mostanában nagyon trendi, keresek valami ötletes virágdobozt, amit megcsináltatok a virágosommal.
  4.  Hoppá, ez jó lesz. Szuperül néz ki! Egyébként most látom ezt a dobozt a Rózsadoboz.hu készíti. Egy kattintással eljutok a Pinterest posztról a webshopban a termékig. Nahát, kiszállítanak Szegedre is. Megrendelem a terméket.

Alapvetően egy olyan Platformról beszélünk, ahol valamit keresek, bízva abban, hogy megtalálom a megoldást. Miért ne a TE céged legyen az aki megoldást nyújt a problémára? Ha végig gondoljuk az adott cég még azelőtt eladta a terméket nekem, mielőtt odáig jutottam volna, hogy a Google-ben keressek egy virágdobozos céget. Ha jelen vagy a Pinteresten, TE leszel az első a sorban, akinek a termékét látják, egy olyan új platformon, amit az online felhasználók kb. 70%-a használ ötletek, termékek, ajándékok, stb. keresésére!

Ha felkeltettük az érdeklődésed, mindenképp keress fel minket ITT, és együtt megtaláljuk azt a “vonalat” amivel a TE vállalkozásod is sikeres lehet a Pinterest segítségével!

pinterest_iphone_icon