Miért kell a cégemnek Instagram?

Gondolkoztatok már azon, hogy hol tudnátok még több számotokra fontos (potenciális ügyféljelöltet) elérni akár ingyen? Ha igen, mindenképp olvasd el az alábbiakat!

Manapság a Facebookon jelen lenni nem kiváltság vagy előny, hanem (kicsit kisarkítva) létminimum egy vállalkozás életében. Aki már régóta jelen van a kék óriás világában céges oldallal az tudja, hogy az évek alatt összekalapozott követőket egyre nehezebbelérni, ugyanis a gonosz Zuckerberg egyre kevesebb organikus elérést biztosít a céges oldalak számára. (Organikus elérésnek hívjuk azt, amikor az emberek fizetett megjelenés vagy hirdetés nélkül látják a tartalmad.) Sajnos ez a helyzet egyre rosszab és rosszab. Nade mitévők legyünk, ha szeretnénk követő tábort építeni, új embereket elérni, üzenetet vagy érzéseket közvetíteni az emberek, követőink felé, de nem szeretnénk újabb tízezreket költeni hirdetésekre!?

Itt jön a képbe az Instagram csodálatos világa!

Sokan amikor először látják az Instagram felületét nem értik, hogy mi is ez és mi haszna lehet egy vállakozás életében. Itt mindenki nyaralós és kajafotókat tölt fel, semmi szöveges hirdetéses kép. Ebben igaza van az egyszeri látogatónak, azonban ennél mélyebbre kell tekintenünk. Az első és leges legfontosabb dolog az, hogy az Instagram nem korlátozza az eléréseket a követőink felé!!! A megfelelő #(hashteg) -ek használatával viszonylag gyorsan lehet felépíteni egy új követőbázist, vagy átcsábitani a facebookról a már meglévőket. Mivel A facebook tulajdona az  Instagram, már amikor regisztrálunk értesülnek az ismerőseink, hogy jelenvagyunk az Instagramon. Ennek köszönhető, hogy sokan már az üres profilunkat elkezdik követni. Gyorsan összejön az első párszáz követő ha megfelelően posztolunk és ami nagyon fontos, megfelelő tartalmat.

Miben más az Instagram, mint a facebook?

Igazából majdnem mindenben. A leg szembetűnőbb talán az, hogy itt mindent a képek uralnak. Nem találkozik az ember vásárlásra buzdító posztokkal, (Természetesen kivételt képez a fizetett Instagram hirdetés) sokkalinkább elkapott pillanatokkal és érzéseket kifejező képekkel. Ez a lényege az Instagramnak! Érzéseket, érzelmeket közvetítünk és egy cég esetében megmutatjuk az emberi oldalát. Ez azért fontos, mert az emberek szeretik a kulissza titkokat, belátni a dolgok mögé, látni egy vállakozás emberi oldalát. Ettől érzik személyesebbnek, szimpatikusabbnek a cégedet és szemmel látható eredményeket tudsz elérni, akár heti 1 kép posztolásával is. Mivel lényegében ez egy teljesen más platform, talán egy olyan csoportot érsz el akiket egyébként hagyományos vagy Facebook marketinggel nem. A meglévő követőidnek pedig ez egy újabb hely ahol látnak és ez elősegíti az elköteleződést a céged/terméked iránt.

Milyen egy jó Instagram poszt?

Felejtsd el a beállított szerkesztett képeket. Légy kreatív, kapd elő a telefont, kattints párat és kész. Na persze azért ez nem ennyire egyszerű, de lényegében csak ennyiről van szó. Ha betartasz pár szabályt akkor verhetetlen képeket tudsz csinálni a saját telefonoddal!

  • Sohasem lehet elég a fény! Próbálj egy jól megvilágított helyiségben fotózni, de a legjobb ha természetes fénynél, akár a szabadban készíted a képeid.
  • Próbáld megkomponálni a képed! Mielőtt kattintasz nézd meg hogy a sarokban nem-e lóg be valami ami nem oda való. Ha mégis, próbáld egy kicsit módosítani a betekintési szöget.
  • Felejtsd el a túlszínezett, túl kontrasztos filtereket!
  • Sokat javít a végeredményen, ha használsz egy fotószerkesztő alkalmazást. (Igen, azt mondatm hogy nem szerkesztünk képet, de ez nem is arra kell, mint amire mondjuk a Photoshop-ot használnánk!) Én személy szerint az Adobe Lightroom alkalmazást használom, aminek az alap verziója ingyenes Android eszközökön. Szinte mindent tudunk állítani a képen a feényerőtől kezdve a szaturáción át, az élességig. Első körben az automatikus beállítást ajánlom (Csak egy gombnyomás.) Ez már hatalmas változásokat eredményez a képen többnyire pozitív irányba, de kis gyakorlás után mindenképp a manuális beállításokat ajánlaom.
  • Találjuk meg a mi stílusunk! Elsősorban ami a cégünkhöz vagy az általunk képviselt mondandóhoz passzol.

Azt még szeretném tisztázni, hogy az Instagram egy mobil platform. Ugyan el lehet érni és böngészehtjük laptopról is, de ha szeretnénk minden funkciót elérni, le kell töltenünk az alkalmazást! Zárásképp linkelek pár Instagram oldalt, amit érdemes megnézned, mert nagyban segítenek az elején megtalálni azt a témát, látásmódot amit keresel!

Ha érdekesnek találtad a leírtakat és szeretnéd hatékonyan használni az Instagram nyújtotta lehetőségeket, keress minket bizalommal!

D’Ange: /dange_csikos_aniko
Forró Fogadó: /forrofogado
Bloom by: Harnóczi Erika: /bloom.by.era

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.